Investment Chart Kondratiev Wave

Investment Chart Kondratiev Wave

Tuesday 2 March 2010

Voorspoed komt! Krachtig herstel in VS en Emerging Markets zet door

Ik ben een blog begonnen om te laten zien dat je helemaal niet zo oeverloos pessimistisch hoeft te zijn. De aanleiding is de publicatie van mijn boek "Beleggen op de golven" dat ik samen met Gerhard ter Veer heb geschreven. Daarin stellen we dat we wereldwijd door het krachtige economische herstel in een voorspoedscenario terecht aan het komen zijn. Economische golven gaan niet alleen naar beneden maar ook naar boven. De productiviteitsstijging in de VS is torenhoog en daardoor gaat het goed met winsten en daardoor straks met investeringen en de werkgelegenheid.

Europa doet voorlopig tegenvallend mee, maar in veel Emerging Markets waaronder de belangrijkste (China, India, Indonesië, Brazilië etc etc) gaat het fantastisch. Ook in de VS gaat het goed: 4% groei in 2010 en 2011 is mischien te pessimistisch.

In de regel schrijf ik twee posten per dag waarbij ik meestal een gunstige ontwikkeling laat zien. Sinds ongeveer een jaar puilt het uit van de gunstige ontwikkelingen die je kunt laten zien.
Onderwerpen van de afgelopen dagen:
-Tekorten individuele staten VS vallen mee
-de wraak van Zorba
-Investeringsgroei software & equipment VS 20% in 2010 en 2011
-Gaat Bank of Japan verruimen: hyperinflatie op de loer? Dollar toiletpapier?
-Monstergroei Azië in vierde kwartaal
-This time is different: vrouwen
-Barron's weer optimistisch: S&P500 minstens naar 1200
-duurzame energie groeimarkt
-groei werkgelegenheid VS komt echt wel
-Benderly ziet foreclosures dalen

No comments:

Post a Comment